VEF Kultūras pilī gaidāma monooperas "Cilvēka balss. Telefons" Rīgas pirmizrāde

Pirmdien, 4. oktobrī, plkst. 19.00 VEF Kultūras pilī gaidāma monooperas "Cilvēka balss. Telefons" Rīgas pirmizrāde. Tās vizuālo koncepciju – scenogrāfiju, kostīmus un video – veidojusi multimāksliniece Ineta Sipunova, kuras radītā skatuves vide un multimediālās projekcijas izcili bagātina filmēto tēlu un solistu Sonoras Vaices un baritona Naura Indzera saspēli uz skatuves, atklājot ekspresīvu un piesātinātu sievietes iekšējo pasauli.

“Šajā laikā, kad pasaulē komunikācija galvenokārt notiek ar informācijas tehnoloģiju starpniecību, cilvēks bieži paliek viens ar savām domām un ciešanām. Tad, kad tikšanās nav iespējama, telefons ir vienīgā iespēja nepazaudēt dzīvo, emocionālo saikni ar saviem tuvākajiem. Dzīvais vārds, pateikts pa telefonu, var dot cerību, var dziedināt un mierināt, var iepriecināt, stiprināt un, jā, var apmierināt arī ziņkāri un atņemt pēdējo cerību. To visu piedzīvo šo operu galvenā varone,” stāsta Operetes teātra valdes priekšsēdētāja un radošā direktore Agija Ozoliņa-Kozlovska.

“Cilvēki nenāk uz izrādi skatīties tehnoloģijas, bet uz dzīviem cilvēkiem, dzīvo enerģiju, kas plūst pār telpu. Man svarīgākais, lai izmantotās tehnoloģijas nenomāktu cilvēku, bet papildinātu kā garšvielas pie ēdiena. Veidojot multimediālās projekcijas, vienmēr ir jādomā, kā telpa vai video kadrs atklāj koncepciju, kas rodas radīšanas procesā. Izrādes scenogrāfijai jābūt mājīgai, lai Sonora tajā varētu brīvi darboties, bet, kad nepieciešams, noslēpties. Attēls ir kolāžas veida atmiņu nospiedumi no dažādiem ceļojumiem. Darbība notiek nedefinētā telpā ap 60-tajiem gadiem, tāpēc ir grafiskas kompozīcijas no Parīzes logiem, Versaļas dārziem un Londonas slavenajām telefonbūdiņām”, ar izrādes scenogrāfijas idejām iepazīstina Ineta Supunova.

Džankarlo Menotti monoopera „Telefons” ir tapusi pagājušā gadsimta vidū, kad tehnoloģijas telefona veidolā ienāk arvien vairāk mājās un kļūst par aizraujošu nodarbi mājsaimniecēm. Vieglā un komiskā stāsta galvenā varone Lusija ir tik aizņemta ar telefonsarunām, ka nepamana līgavaini, kurš atnācis viņu bildināt. Pēc vairākām stundām bezcerīgas gaidīšanas viņam nekas cits neatliek, kā doties uz telefona būdiņu un bildinājumu izteikt pa telefonu.

Savukārt Frensisa Pulenka monoopera „Cilvēka balss” ir eksistenciāli skaudrāka – iestudējums gan ar humoru, gan dziļi filozofiski atklāj sievietes jūtu, ilgu un domu pasauli, rosina pārdomas par dzīves vērtībām un spēju dzīvot šeit un tagad, pamanot un novērtējot cilvēkus mums blakus.

Biļetes var iegādāties “Biļešu paradīzes” kasēs un internetā. Biļešu cenas: 15 -50 EUR.

Operetes teātra iestudējums “Cilvēka balss. Telefons” pirmizrādi piedzīvoja šogad 30. jūlijā Alūksnes pilsētas svētkos. Iestudējums tapis ar Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta atbalstu.

SVARĪGI! Ņemot vērā valstī noteiktos ierobežojumus, izrādes drīkstēs apmeklēt vakcinētie un izslimojušie. Pie ieejas katram apmeklētājam jāuzrāda digitālais Covid-19 sertifikāts, kas apliecina, ka persona ir vakcinējusies pret Covid-19 vai arī ir izslimojusi Covid-19, un personu apliecinošs dokuments. Izņēmums ir izrāde VEF kultūras pilī, ko varēs apmeklēt arī ar negatīvu Covid-19 testa rezultātu (jāuzrāda Covid-19 sertifikāts).

Izrādes plānotas arī 8. oktobrī plkst. 19.00 Vidzemes koncertzālē “Cēsis”, 27. oktobrī plkst. 19.00 Ogres novada kultūras centrā un 29. oktobrī plkst. 19.00 Liepājas koncertzālē Lielais Dzintars. Frensisa Pulenka un Džankarlo Menotti oriģinālā iecerēto klavierpavadījuma versiju nodrošinās Māris Žagars.

Papildu informācija: Elza Hlevicka, Projektu vadītāja asistente, e-pasts: sarunas@operetesteatris.lv, operetesfonds.lv | operetesteatris.lv.